XML a RSS kanály, soubor robots.txt

SEO, marketing, optimalizace, webdesign optimalizace SEO marketing, strategie, komunikace SEO reference, garance, výsledky

Soubor sitemap

Pro efektivní optimalizaci webu je důležité správně nastavit soubor sitemap. Jedná se o nástroj, s jehož pomocí najde vyhledávač odkazy na vybrané stránky daného webu. Obvykle bývá tato mapa stránek ve formátu XML. Soubor sitemap.xml se ukládá do kořenového adresáře webu (rootu).

RSS kanály

Dále se na webu vytváří další XML soubory v podobě RSS kanálů. Tento formát slouží k získávání aktualizovaných informací z webových stránek (tzn. pro syndikaci obsahu).

Agregátory RSS lze využít ke zvýšení návštěvnosti webu a počtu odkazů vedoucích na web.

Soubor robots.txt

Dále je vhodné na webu určit pomocí tzv. souboru robots.txt stránky, které nemají být indexovány (např. interní diskusní fóra, výsledky vyhledávání položek v e-shopu apod). Je to obyčejný textový soubor, který musí být umístěn v kořenovém adresáři webu.

V jednotlivých řádcích souboru je vždy na prvním řádce zapsán příkaz User-agent: a za ním následují pravidla (například zakázané adresáře pomocí příkazu Disallow).

User-agent: *
Disallow:

Všichni roboti můžou indexovat všechny stránky webu, což je povoleno prázdným místem za příkazem Disallow.

Kontaktujte nás
 
 

Webové prezentace - jednoduše a přehledně

Filosofie komunikace a prezentace je založena na informaci v pravém slova smyslu. Kdo hledá informace a má představu co konkrétního hledá je, třeba umět tyto informace uživateli prezentovat a předkládat. Nemá smysl vymýšlet složité a přeplácané grafické a obsahové weby a prezentace. Naopak je třeba předložit jasnou a stručně výstižnou informaci, kterou klient hledá.

Profesionální marketing, koncepce a strategie

Cílem je, aby navržené řešení marketingové strategie bylo účinné a přínosné. Jestliže realizujeme v rámci internetu a propagace projekty na rozvoj a získání nových obchodních kanálů, je třeba vždy vycházet z konkrétních cílů, které chce zákazník získat. Ne vždy je možné reaizovat marketing pouze izolovaně od dalších návazností v oblasti Public relations a obchodní strategie. Zde je třeba vždy připravit projekt zcela na míru potřeb každého jednotlivého výrobku či služby.