Umístění stránek ve výsledcích vyhledávání

SEO, marketing, optimalizace, webdesign optimalizace SEO marketing, strategie, komunikace SEO reference, garance, výsledky

Pozice ve vyhledávačíchSoučástí analýzy je zjištění aktuálního umístění webové stránky ve výsledcích vyhledávání. Díky tomu budeme moci odhadnout a sledovat, jak se vlivem optimalizace bude její pozice ve vyhledávačích zlepšovat.

Také je třeba zhodnotit, jak je silná konkurence, která se na předních místech ve vyhledávačích na dané klíčové slovo nachází. Výsledky hledání se označují zkratkou SERP (Search Engine Result Page).

V České republice se používají ve zhruba 90–95 % vyhledávače Google a Seznam

Jak fungují vyhledávače:

Fulltextový vyhledávač vysílá neustále po Internetu několik speciálních programů (tzv. robota či pavouka) a ty stahují navštívené stránky do hlavní databáze vyhledávače (do tzv. indexu). Index je databáze všech slov vyskytujících se na vyhledávaných stránkách.

Tři základní činnosti robota:

  1. Procházení (Crawling) – Robot prohledává existující stránky a odkazy, které se na nich vyskytují. Obsah stránek se zatím neukládá. Robot se na stránky vrací v různém časovém intervalu, a to podle frekvence aktualizace stránek.
  2. Indexování (Indexing) – Poté, co vyhledávač zjistí, že stránky existují, začíná ukládat obsah webu. Když uživatel zadá dotaz, robot znovu stránky neprochází, ale poskytne výsledky ze stránek, které má v indexu.
  3. Hodnocení (Ranking) – Při vyhodnocování dotazů a sestavování SERP musí vyhledávač vyhodnotit relevanci (důležitost) webových stránek vůči položenému dotazu. Při vyhodnocování se bere v úvahu kvalita stránek, zpětné odkazy na web (a jejich kvalita) a řada dalších faktorů.

Ukázka pozic optimalizovaného webu ve vyhledávačích Seznam.cz a Google.cz:

Pro konkrétní představu přikládáme ukázku pozic námi optimalizovaných webů (www.energeticky-prukaz.com a www.prukaz-enb.cz) ve vyhledávačích Seznam.cz a Google.cz, které jsou optimalizovány na klíčové slovo "energetický průkaz". Námi optimalizované weby jsou zobrazeny v červeném poli.

Pozice ve vyhledávačích - Seznam.czPozice ve vyhledávačích - Google.cz

(Ukázka pozic ve vyhledávačích pořízena v červnu 2012)

Kontaktujte nás
 
 

Webové prezentace - jednoduše a přehledně

Filosofie komunikace a prezentace je založena na informaci v pravém slova smyslu. Kdo hledá informace a má představu co konkrétního hledá je, třeba umět tyto informace uživateli prezentovat a předkládat. Nemá smysl vymýšlet složité a přeplácané grafické a obsahové weby a prezentace. Naopak je třeba předložit jasnou a stručně výstižnou informaci, kterou klient hledá.

Profesionální marketing, koncepce a strategie

Cílem je, aby navržené řešení marketingové strategie bylo účinné a přínosné. Jestliže realizujeme v rámci internetu a propagace projekty na rozvoj a získání nových obchodních kanálů, je třeba vždy vycházet z konkrétních cílů, které chce zákazník získat. Ne vždy je možné reaizovat marketing pouze izolovaně od dalších návazností v oblasti Public relations a obchodní strategie. Zde je třeba vždy připravit projekt zcela na míru potřeb každého jednotlivého výrobku či služby.