Co je webový obsah?

SEO, marketing, optimalizace, webdesign optimalizace SEO marketing, strategie, komunikace SEO reference, garance, výsledky

Cesta k cíliCesta dlouhá tisíc mil začíná stopou první kročeje. Lao-c' (6. stol. př. Kr.)

Odpověď na tuto otázku nemusí být až tak zcela jednoznačná. Pro někoho se obsah webu skládá především z obrázků, ikonek, tlačítek či videa, pro jiného je důležitý text.

K čemu vám slouží obsah? K upoutání pozornosti hledajících na Internetu, nebo jste jej účelově vytvořili pro vyhledávací roboty?

Úprava algoritmu vyhledávače Google nazvaná Panda, která se zaměřila na zvyšování kvality vyhledávání, přiměla majitele webů k tomu, aby začali věnovat větší zájem obsahu svých stránek.

Mnozí uživatelé potřebují obsah k tomu, aby si mohli vybrat daný produkt či službu. Očekávají, že dostanou příslušné informace, které jim usnadní jejich rozhodování.

Je třeba zdůraznit, že váš web představuje určitý způsob veřejné komunikace, která probíhá mezi vámi a vašimi potenciálními zákazníky.  V této spojitosti nebude na škodu, připomeneme-li si, jaké jsou hlavní funkce komunikace:  1. informovat;  2. instruovat; 3. přesvědčit;  4. pobavit. (Zbyněk Vybíral, Psychologie lidské komunikace, Portál, Praha 2000, s. 23.)

Péče o obsah – základ dlouhodobého úspěchu

Přední odborník v oblasti internetového marketingu Robert Němec upozorňuje: „Tvorba obsahu (content creation) má mnohem širší obsah než copywriting.“
Pod tvorbou obsahu rozumíme:

  • zjištění, kdo jsou naši zákazníci (respektive zákazníci našeho klienta),

  • jaký obsah považují za přínosný,

  • jaký obsah nabídneme,

  • kdo obsah vytvoří, zkontroluje a publikuje,

  • jakým způsobem jej nabídneme,

  • kdy budeme produkovat jaký obsah,

  • jakým způsobem budeme obsah distribuovat.

(Zdroj: Robert Němec, „Proč každá značka potřebuje obsah a obsahovou strategii“.)

Monika Styxová ve svém článku nazvaném „Důležité zásady, jak tvořit kvalitní obsah na vaše stránky“ říká: „Obsah na vašem webu, popisky nevyjímaje, musí disponovat excelentní informační stopou (information scent). Stránky, které mají silnou stopu, dokážou návštěvníky rychle dovést k tomu, co hledají. (…) Obsah, který prodává, neznamená hodně klíčových slov, ale méně zbytečných slov a více kvalitních informací.“

Cesta, která má cíl

Obsah vašeho webu bude přínosný a poutavý, jestliže bude působit spíše jako důvěryhodný rádce a pomocník. Takový obsah pochopitelně nevznikne ze dne na den a sám od sebe, ale vyžaduje promyšlený koncept a plán. Je třeba se soustředit na obsahovou strategii a kvalitu - to je předpoklad vlivného působení (viz Colleen Jones, Clout: The Art and Science for Influential Web, New Riders, Berkeley 2011, s. 16).

Obsahová strategie pro web zahrnuje plánování tvorby, publikaci a řízení přínosného a uživatelsky přívětivého obsahu. (Viz Kristina Halvorson, Content strategy for the Web, 2. vyd., New Riders, Berkeley 2012, s. 28).

Je důležité ujasnit si cíle, kterých chcete dosáhnout, a jak vám k jejich splnění pomůže obsah vašeho webu.  Budete-li se věnovat vytváření obsahu vašeho webu a jeho správě, budete tím zároveň i budovat a rozvíjet vztah mezi vaší společností a vašimi potenciálními zákazníky.

Autor: Pavel Jartym, SEO & PPC Solutions, s. r. o. Citát z knihy Tao te ťing je v překladu Berty Krebsové.
 

Webové prezentace - jednoduše a přehledně

Filosofie komunikace a prezentace je založena na informaci v pravém slova smyslu. Kdo hledá informace a má představu co konkrétního hledá je, třeba umět tyto informace uživateli prezentovat a předkládat. Nemá smysl vymýšlet složité a přeplácané grafické a obsahové weby a prezentace. Naopak je třeba předložit jasnou a stručně výstižnou informaci, kterou klient hledá.

Profesionální marketing, koncepce a strategie

Cílem je, aby navržené řešení marketingové strategie bylo účinné a přínosné. Jestliže realizujeme v rámci internetu a propagace projekty na rozvoj a získání nových obchodních kanálů, je třeba vždy vycházet z konkrétních cílů, které chce zákazník získat. Ne vždy je možné reaizovat marketing pouze izolovaně od dalších návazností v oblasti Public relations a obchodní strategie. Zde je třeba vždy připravit projekt zcela na míru potřeb každého jednotlivého výrobku či služby.