Píšete firemní web? Profesionálové radí, jak napsat text, který zaujme

SEO, marketing, optimalizace, webdesign optimalizace SEO marketing, strategie, komunikace SEO reference, garance, výsledky

Firmy a samostatní podnikatelé se prezentují navenek i dovnitř firmy mnoha textovými výstupy:

  • internetovými stránkami,

  • obchodní korespondencí v papírové i elektronické podobě,

  • vydáváním tiskových zpráv,

  • newsletterem pro klienty

  • časopisem pro své zaměstnance a dalšími marketingovými materiály.

Server Podnikatel.cz se zeptal profesionálů z oblasti PR, marketingových poradců a copywriterů (textařů), jak takové texty pojímat a jak k nim celkově přistupovat.

 

Víte, co chcete a pro koho píšete?

Podle copywritera Martina Tomčíka musí mít každý textový výstup svůj smysl a cíl. Je opravdu nutné, aby firma na své internetové stránky dávala detailní specifikaci produktů, kterou nakonec stejně nikdo nečte? Vyplatí se psát tiskovou zprávu o události, která pro nikoho mimo firmu není důležitá?

Srozumitelnost, konzistence, jasně sdělená myšlenka a také jasně sdělené hodnoty jsou pro Vojtěch Bednáře, konzultanta, lektora a publicistu, jedny z hlavních zásad pro tvorbu firemních textů. Tradiční PR texty dnes mnoho lidí vnímá jako nedůvěryhodné. Připomíná, že za přílišné množství nesrozumitelných odborných termínů se často schovává skutečnost, že firma věci pořádně nerozumí nebo ji neumí sdělit.

Zbyněk Hyrák, SEO expert, marketingový konzultant a lektor z firmy Optimalizovany-Web.cz v první řadě radí, aby se firma svými texty odlišovala od konkurence a vypracovala si svůj vlastní firemní styl.

V podobné duchu hovoří Ondřej Sedláček, který se specializuje na reklamní poradenství, texty a scénáře: čitelnost a identifikovatelnost firmy ve všech jejích výstupech je pro každé promo klíčová.

Nevymýšlejte si, nelžete. Jednejte se svými zákazníky na rovinu. Komunikujte s nimi vždy slušně a s respektem, uvádí copywriter Martin Šauer. Dobrou reputaci si budujete léta, ale připravit vás o ni může pár nespokojenců na sociálních sítích.

Čím více se komunikace a textová prezentace odchyluje od elementární lidskosti a morálky, tím více škodí sama sobě, říká nekompromisně PR poradce a copywriter Štěpán Beneš. Texty by proto podle něj neměly být zavádějící či lživé, neměly by slibovat něco, co neexistuje, nebo jen opakovat marketingová hesla a prodejní fráze, ale měly by naopak odrážet firemní entuziasmus, nadšení.

 

Redaktorka Jana Bohutínská ve svém článku dále uvádí názory odborníků, které se týkají tvorby dobrého a účinného webu, a také se zeptala na to, v čem firmy nejčastěji chybují.

Celý článek Píšete firemní web? Profesionálové radí, jak napsat text, který zaujme byl publikován 26. 3. 2012 na serveru Podnikatel.cz.
 

Webové prezentace - jednoduše a přehledně

Filosofie komunikace a prezentace je založena na informaci v pravém slova smyslu. Kdo hledá informace a má představu co konkrétního hledá je, třeba umět tyto informace uživateli prezentovat a předkládat. Nemá smysl vymýšlet složité a přeplácané grafické a obsahové weby a prezentace. Naopak je třeba předložit jasnou a stručně výstižnou informaci, kterou klient hledá.

Profesionální marketing, koncepce a strategie

Cílem je, aby navržené řešení marketingové strategie bylo účinné a přínosné. Jestliže realizujeme v rámci internetu a propagace projekty na rozvoj a získání nových obchodních kanálů, je třeba vždy vycházet z konkrétních cílů, které chce zákazník získat. Ne vždy je možné reaizovat marketing pouze izolovaně od dalších návazností v oblasti Public relations a obchodní strategie. Zde je třeba vždy připravit projekt zcela na míru potřeb každého jednotlivého výrobku či služby.