Marketingová strategie – snadné představy, složité cíle

SEO, marketing, optimalizace, webdesign optimalizace SEO marketing, strategie, komunikace SEO reference, garance, výsledky

Marketingová strategieJiž několik let pozorujeme na trhu, jak se význam slov „marketingová strategie“ skloňuje v různých oblastech a způsobech podnikání napříč českým podnikatelským prostředím. Např. téměř každý pátý podnikatel si představuje pod marketingem a strategií polepený vůz řezanou grafikou, nechat si vyrobit alespoň 2 – 5 billboardů, nebo inzerovat své služby či produkty na ploše tak malé, že o účinnosti takové reklamy lze úspěšně pochybovat.

Nejvíc zarážející je však fakt, že nejen malé a střední firmy mají pocit, že marketing je něco jako „černá díra“, v níž se topí peníze a nic se neděje. Ale proč?

Marketing jako nástroj?

Mnozí z těch, kteří považují marketing za pouhý finanční výdaj a nevidí v konečném provedení cíl, ke kterému má celkové počínání spět, se ocitají v takzvaném vzduchoprázdnu: není tu žádný koncept, žádný plán, jen okamžitá potřeba nebo tzv. „Last minute“ nabídka inzerce, výhodné nabídky na internetu a inzerci, atd. Mnohdy se utratí desítky a stovky tisíc za nic a na skutečnou marketingovou práci pak finance chybí.

Ale co je zde špatně? Samotné plánování marketingových aktivit vyžaduje koncepci, vytyčení krátkodobých, střednědobých a dlouhodobých cílů. Bez tohoto základu se stává pravdou to, co všichni tak intenzivně zažívají. Investice do reklamy nejsou takřka či vůbec účinné a firmy, které reklamu prodávají, klienta na toto riziko neupozorní. Proč také? Klient platí, tak jaképak další starosti.

Marketingová strategie jako skutečný nástroj

Náš přístup je v celkovém pojetí opačný. Po zpracování analýzy stavu obchodu a marketingu klienta jdeme v kruhu všech účastněných stran definovat cíle, strategii, vhodné prostředky, motivaci pro klienty, motivaci pro B2B partnery. Hledáme a nacházíme efektivní formy komunikace a sdílení společných zájmů v oblastech B2B spolupráce a pomáháme klientům nastartovat další obchodní kanály, se kterými přichází postupně tzv. „nový obchod“.

Po přípravě konceptu marketingové strategie dále pomáháme klientům s realizací jednotlivých kroků a aktivit s garanční smlouvou vázanou na konkrétní výsledky a účinnost jednotlivých opatření. Výsledky, které dosahujeme, jsou měřitelnými hodnotami, které předkládáme klientům k zhodnocení, a pokračujeme v analýze dat a výstupů, jež jsou důležité pro další fáze vývoje podniků na trhu.

Kontaktujte nás
 
 

Webové prezentace - jednoduše a přehledně

Filosofie komunikace a prezentace je založena na informaci v pravém slova smyslu. Kdo hledá informace a má představu co konkrétního hledá je, třeba umět tyto informace uživateli prezentovat a předkládat. Nemá smysl vymýšlet složité a přeplácané grafické a obsahové weby a prezentace. Naopak je třeba předložit jasnou a stručně výstižnou informaci, kterou klient hledá.

Profesionální marketing, koncepce a strategie

Cílem je, aby navržené řešení marketingové strategie bylo účinné a přínosné. Jestliže realizujeme v rámci internetu a propagace projekty na rozvoj a získání nových obchodních kanálů, je třeba vždy vycházet z konkrétních cílů, které chce zákazník získat. Ne vždy je možné reaizovat marketing pouze izolovaně od dalších návazností v oblasti Public relations a obchodní strategie. Zde je třeba vždy připravit projekt zcela na míru potřeb každého jednotlivého výrobku či služby.