Bannery na webech - interaktivita webu

SEO, marketing, optimalizace, webdesign optimalizace SEO marketing, strategie, komunikace SEO reference, garance, výsledky

Málokdo si uvědomuje, jak graficky a obsahově dobře zpracovaný banner může velice pozitivně pomoci jinak staticky vyhlížejícímu webu, kde se v jeho dalších 70% obsahu odehrává jen text a obrázky. Samotným důkazem je zde i ten fakt, že mnoho firemních webů sice v horní části webu mají umístěný statický banner, ale již nepracují s variantou obměny obrázků, sloganů a případných sdělení, která by mohla uživateli internetu napovědět, co je obsahem rubriky webu či jeho nabídkou.

V tomto ohledu je dobré využívat každé vteřiny a interaktivity, kterou na uživatele je možné působit. Vtipné a přitom nenásilně dobře zpracované texty s obrázky zaujmou pozornost uživatele, který pokud toto ocení, jde rád do dalšího obsahu webu s tím, že očekává další zajímavé informace.

Pokud banner je statický, nevýrazný a pouze zabírá horní část webu z 20% celé plochy webu bez jakékoliv interakce, je zde zcela zbytečně.

Jak na bannery po technické stránce

Není banner jako banner. Pokud se na tuto tématiku zaměříme po stránce technického zpracování, je velmi důležité si zde ihned říci, proč. Banner může být realizován v mnoha formátech. Nejužívanějším formátem je Flash banner, který na jednu stranu umožňuje zpracovateli nepřebernou škálu efektů, přidání zvuků až po napojení do databáze, kam lze ukládat data, na druhou stranu je však zde omezení pro PDA zařízení a mobilní zařízení v tom ohledu, že Flash není podporován těmito zařízeními pro webové prohlížeče.

Dalším formátem je GIF formát, který lze animovat, ale vzhledem k obrázkům, jež se v tomto formátu mohou prolínat, je obtížné hledat poměr mezi kvalitou a datovou velikostí souboru stahovaného při načítání webové stránky. Proto ani toto není úplně optimální řešení.

Jednou z efektivních variant bannerů, jeho správy a obměny je javascriptové řešení, které funguje na všech internetových prohlížečích, stejně tak jako na mobilních. Vedle toho umožňuje spravovat obrázky v banneru jednoduchým nahrazením jednoho obrázku za druhý a přesto není zde web ohrožen načítáním velkého objemu dat při stahování stránky na zobrazení obsahu. Javaskriptové řešení je vhodné pro kvalitní a především funkční podobu interaktivních bannerů a to i včetně podporných SEO alternativních popisů a tagů.

Kontaktujte nás
 
 

Webové prezentace - jednoduše a přehledně

Filosofie komunikace a prezentace je založena na informaci v pravém slova smyslu. Kdo hledá informace a má představu co konkrétního hledá je, třeba umět tyto informace uživateli prezentovat a předkládat. Nemá smysl vymýšlet složité a přeplácané grafické a obsahové weby a prezentace. Naopak je třeba předložit jasnou a stručně výstižnou informaci, kterou klient hledá.

Profesionální marketing, koncepce a strategie

Cílem je, aby navržené řešení marketingové strategie bylo účinné a přínosné. Jestliže realizujeme v rámci internetu a propagace projekty na rozvoj a získání nových obchodních kanálů, je třeba vždy vycházet z konkrétních cílů, které chce zákazník získat. Ne vždy je možné reaizovat marketing pouze izolovaně od dalších návazností v oblasti Public relations a obchodní strategie. Zde je třeba vždy připravit projekt zcela na míru potřeb každého jednotlivého výrobku či služby.